Saturday, May 18, 2013

Book review : cinta bersaiz xxl



Just finished reading it. I must admit. I hate reading. It is just not my forte since forever. Kalau dulu masa zaman skola2, member2 tgh kemaruk novel from ahadiat akashah, i would just stared at them with a huge question mark on my forehead.


When my younger sister used to drag me into mph or popular, i would curse her for three days... heheh i dont hate books, i just hate reading it. Does it even make sense? Rasenye cume ada satu buku yg really meninggalkan kesan dlm sanubari ini... cewah..wek!! Do you guys remember DONIA. I really miss reading it. Been searching 4 it...i am willing to pay extra to get that book again.


Then, suddenly nak dijadikan cite. Ternampak photo this book at my friend's fb. Tgk title mmg terus rase connected sgt dengan Aliesha Kirana ni. Try la beli... rase cam dh lame tk rangsang saraf dan sendi ilmiah.hahaha ilmiah la sgtt.


Abis jerr baca, mmg tersenyum abiss. Mcm aku ni Adeeba Addin. Cite pun cam byk kaitan ngan aku. I can relate a lot to this gal. Other than being the so called xxl gal, she's a teacher too. Siap g dpli lg. Mmg teringt zaman aku kpli dulu at ipba. Except aku tkde husband yg jd lecturer kt situ la. Uishhh mmg cair abiss. Mmg kalah versi man of my dream aku. Versi aliesha kirana ni lg woot woot. Hadif harith is the real definition of a perfect man. Tp a lill bit too good to be true la for me.


But what i like the most about this book is how aliesha kirana captured the real essence about being a xxl girl. Semua yg adeeba ni rase dlm buku ni, mmg aku pun rase. Like, mase pergi shopping baju. Aku akan jadi fashion police tk bertauliah untuk member2 aku. Baju sendiri tk bole nk beli sbb tkde saiz, so aku sibukkan diri bagi komen pd member2 aku. Tak cantiklah, blue suits u better la, u look gorgeous dear... mmg bertuah member2 aku dulu. Tp sebenarnye i hate clothes shopping!!!!


Macamane adeeba rase mase msk butik pengantin dan tahu sume baju2 kt situ tk muat sambil diperhatikan oleh bakal sang suami yg br dia kenal. Malu dia mmg sgt2 aku faham...


So a huge conratulations to aliesha kirana for showing there's still a ray of hope for people like us. People like me.


Berdoa moga2 ada hadif harith kt luar sana..
Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

Post a Comment