Tuesday, September 11, 2012

My raya 2012

Hokey... mood raya mmg takde dis year. Hahaha bukan dah lame ke mmg takde mood? Hihihi...



After losing my grandmother a few years back, the raya mood will never be the same again. Our raya routine was still fresh in my mind. Every year, we will go back to Mcpherson like 2 a.m. in the morning. Macam Singapore tu dua belas jam nak sampai kan. My dad la. He's like the arch nemesis of traffic jam. Naik panas telinga kalau ada dalam kete dengan dia masa jam. Ada je nak disalahkan. Sultan la. Goh Chok Tong la. My mom la. So we decided to go early gile. Tapi best gak. Rasela macam video klip Balik Kampung by Sudirman. Kalau tak mmg tak rase la. Itulah penangan kampung dua dua belah dekat sangat. Hihihi



 My late grandma would wait for us. Aww just realised how much i miss her now. Then my ever hungry villain siblings and I would attack her fridge and terkemut-kemut mintak vitagen and chocolates dalam fridge dia. Ada nyonya jual vitagen a few units away from her flat. So stock vitagen mmg sentiasa ada. The next morning, she would cook us her signature dish which was Nasi Goreng Merah before the raya prayers. Tapi perggghhh. Even my mom's pun blm sampai standard kesedapan my grandma's. Nevertheless, masih sedap gak Ibu!!!



Then, acara memenuhkan flat bermula. Imagine, a flat of two rooms and a bathroom filled with 9 comels sizes families. Dah takde excuse me...excuse me dah. mmg kalau nak jalan mmg kena lalu celah2 kelengkang org.(i exaggerate skit tu)  Then, acara mengumpul green packets. Ni mmg muahhh favourite. Apesai? Sbb duit tu kalu tukau duit kita..... walllllaaaaa!!! Kayo makcik tiap kali raye!! 2 kali ganda!!



So, after her passing, my uncles and aunts decided to sell the flat after some time. So sad. The maintenance fee is outrageous. So after that, raye never felt the same again....



So, kesimpulannya...raya tahun ni adalah sgt boring. Period. Lg kene buat klas tambahan kat skolah dan tuisyen lagi Hwarrghhh. Tahun ni raya rmh sedara yg paling dekat je. Lepas tu balik rmh kunci gate and grill. Budak kecit2 beri salam buat dono je dan teruskan mutekan TV. kekonon tkde org kt rmh. Jahat kan.... Huahahahah



So this some of us.... some could not made it.



The Hj. Ibrahim & Hjh. Saerah big family(girls edition).....  see u next year!!






No comments:

Post a Comment