Friday, December 30, 2016

Ko hada labo?

Alert! Ini entry budget macam blogger cun ada orang tanya skin care bagai.. Haahahahha


Balik Holland hari tu terpaksa review balik my skin care routine. Memang tk berkesan. Bukan la nk peloles sgt pn. Just wanna treat my skin a lill bit better this year. My 2017 new year sub-resolution.


I have to admit though. Iolls bukan orang yg disiplin jaga kulit bagai. Sometimes jeles and amusing jugak tgk org yg bole jaga kulit dengan persisten. CLEANSE, TONE & MOISTURIZE!!!! Susah sangat ke nak buat? Memang susah gak la..Hihih Selalu step 1 je yg buat. Step 2 and 3 diabaikan dengan alasan takde masa. Padahal MALAS!


Dekat Malaysia, my skin tk buat hal sgt. Biasala jerawat check in and out kadang2. Tapi I soon realised that my skin really took a toll on me while I was at overseas. Dia buat kerenah kt sana padahal masa travel obviously kita nak feel mabeles and peloles...


Last year during my Turkey trip, kulit tangan cracked horribly and kulit kaki keluar rashes macam cellulite. Click here for my tips for Turkey trip. Vaseline was like a miracle worker for me. As I got to know my skin a lill bit better after the Turkey trip, Vaseline worked like a charm. Tangan, kaki and even my lips got very dry when I was in Holland. Chapped lips was not doing us favour during selfie and all.


Tapi tetiba, kat sana ade lg satu yg jadi masalah nye.. I present...


.....



.....



.....




Ta-raaaaa





My nose menggelupas horribly there. That means satu je. Kulit kering la, ape lagi!!





Ni senyum bagai mase hit shutter. Bila check gambar balik.... FACEPALM!!! OMG!


So my new resolution, let's take care of our face and body better this year. Kene resume balik diet yg terbengkalai hari tuh. Wish me the a big fat luck k!! 


Terpedaya untuk try starter pack HADA LABO Hydrating set. Baru nak ngetest. Nanti kite review balik result dia k. For first time consumer like iolls, rase macam best!! Dui.....


No comments:

Post a Comment